buharda kestane nasıl pişirilir


Buharda Kestane Nasıl Pişirilir
  • Buharda kestane pişirme yöntemim kendi icadımdır. Bu icadımı, kemalpaşa tatlısını şerbet içinde kaynatmadan nasıl yaparım ki; kemalpaşa tatlısı (az şeker kullanarak) hem tatlı olsun, hem de lezzetinden bir şey kaybetmesin merakım yüzünden gerçekleştirdim. Neye niyet neye kısmet, ne güzel değil mi? En sevdiğim kestane, ince kabuklu Kastamonu kestanesidir. Kestane mevsiminde bol bol kestane yerim. Döküm tavada patlatmasını, fırında tuzlu kavurmasını, yine fırında tereyağlı şekerlisini ve tencerede, düdüklüde haşlamasını yapar yapar yerim. Ta ki, kestaneler kurtlanana kadar.

  • Tencerede ve düdüklü tencerede haşladığım kestaneleri severek yediğimi söyleyemem. Sebebi ise, haşlanmış kestaneyi soymak ve yemek büyük bir dert. Kestane düdüklü tencerede, kısık ateşte 5 dakikada su içinde haşlanır. Bu süreyi dikkatli kullanarak iki şekilde kestane haşlarım. Birincisini yerken dişe dokunur, ikincisini yerken yumuşacık lokum gibi olur. Bu yöntemlerimde kendi buluşumdu. İcadım dediğim son buluşum, düdüklü tencere ile kestane haşlama yöntemimin papucunu dama attı. Şimdilerde düdüklü tenceremde süper lezzete yumuşacık kestane haşlıyorum ve patlamış kestane gibi kolayca soyuyor ve tek tek yiyorum.

  • Buharda kestane nasıl pişirilir? İstediğim kadar kestaneyi önüme koyuyorum. Elime bir bıçak alıyorum ve kestaneleri tek tek kesme tahtası üzerine tümsek tarafları üste gelecek şekilde yatırıyorum. Bıçakla tümsek tarafına + işareti yapıyorum. Kestaneleri bu şekilde çizdikten sonra çeşme suyu içinde yarım saat dinlendiriyorum. Süre bittiğinde düdüklümü ocağın büyük gözü üstüne oturtuyorum. İçine bir su bardağı su ve sebze haşlama sepetini koyuyorum. Sepetin içine çizipte dinlendirdiğim kestaneleri koyuyorm. Düdüklünün kapağını kapatıyorum ve ocağı orta ateşe ayarlıyorum. Buhar çıktığında düdüklünün kafasını takıyorum.

  • Düdüklünüzün benim düdüklü gibi kafası yoksa; sizin düdüklü ibikli ise, ibiğini indirin. Kimi düdüklülerde ventil veya mandal adı geçiyor, düdüklü kaynayıp buhar çıkarmaya başlayınca ventili indirin deniyor. Her neyse, düdüklü kaynayınca gerekeni yapın. Bir süre sonra düdüklü kafa sallar, fışlar, öter işte o zaman; ocağı iyice kısın ve saate bakın. Düdüklü tıs tıs çalışmaya başlayacak, sabırlı olun. Tam on dakika bitiminde ocağı söndürün ve düdüklüyü musluğun altına koyun ve basın suyu. Düdüklü kısık ateşte çalıştığından çabuk soğur. Soğuyan düdüklüyü açın ve kestaneleri çıkarın, afiyetle yiyin. Aslında orta irilikte kestaneler 5 dakikada pişiyor; fakat şekerleme yapması için ben 5 dakika daha pişiriyorum. Bu yüzden, kestaneler daha tatlı oluyor, unutmayın. Mangalda kestane patlatanların iri kestaneleri ise, 15 dakikada pişiyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir