düdüklü tencerede bulgur pilavı


Düdüklü Tencerede Bulgur Pilavı Tarifi, Nasıl Pişirilir ve Malzemesi:
Pişme süresi: 5 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
1 su bardağı (140 gr.) bulgur
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı domates salçası
1 küçük kuru soğan
1 küçük domates
1 sivri biber
1.5 su bardağı (300 ml.) sıcak su
pul biber
tuz


Düdüklü tencerede bulgur pilavı yapımı:
  • bulguru süzgeçe koydum, sudan geçirdim ve süzdüm
  • soğanı, domatesi, sivri biberi yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • ve zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğan, sivri biber, salça, domates ve bulguru ilave ettim, kavurdum
  • ardından sıcak suyu, pul biberi ve tuzu ilave ettim karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 5 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve pilavı bir güzel karıştırdım
  • ardından kapağını tekrar kapadım
  • ve pilavı 20 dakika dinlendirdikten sonra, tekrar karıştırdım
  • oh ne ala ne güzel, diye diye sofraya taşıdım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir