düdüklü tencerede domates dolması


Düdüklü Tencerede Domates Dolması
Pişme süresi: 15 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
7 domates (1.5 kilo)
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı domates salçası
1,5 su bardağı sıcak su (300 ml.)
1 çay kaşığı tuz

İç malzemesi:
100 gr. dana döş kıyması
1 çay bardağı pirinç
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
2 domates içi
1 tatlı kaşığı domates salçası
4 çorba kaşığı zeytinyağı
karabiber, pul biber, kimyon
kuru nane, maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede domates dolması yapımı:
  • domatesleri yıkadım ve sap kısımlarını keserek kapak yaptım
  • ardından içlerini boşaltım, az tuz serptim ve altlarına kürdanla birer delik açtım
  • bir kaba kıyma, soğan, iki domatesin içi, sarımsak, salça,
  • 4 kaşık zeytinyağı, maydanoz, karabiber,
  • pul biber, kimyon, kuru nane ve tuz koydum iyice karıştırdım
  • üzerine bir çay bardağı dolusu pirinç koydum, tekrar karıştırdım.
  • iç harcı 7 domatese taksim ettim ve içlerini doldurdum
  • üstlerini önceden kestiğim kendi kapakları ile kapattım
  • ve düdüklüye dik olarak yerleştirdim
  • bir kasye 1 çay kaşığı salça, 1 çay kaşığı tuz, 1.5 su bardağı
  • sıcak su koydum karıştırdım ve düdüklüye ilave ettim
  • peşinden 3 çorba kaşığı zeytinyağını domateslerin üzerine gezdirdim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum,
  • kapağını açtım ve dolmanın suyunu bir kaba süzdüm
  • dolmalar soğuyunca, elimle bir kaba aldım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir