düdüklü tencerede zeytinyağlı kereviz yemeği


Düdüklü Tencerede Zeytinyağlı Kereviz Yemeği Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
1 kereviz (yarım kilo)
1 patates
1 havuç
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
6 çorba kaşığı zeytinyağı

Sos malzemesi:
1 su bardağı çeşme suyu
1 tatlı kaşığı un
1 çay kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:
Kuru nane
Doğranmış Maydanoz


Düdüklü Tencerede Kereviz Yemeği Nasıl Yapılır
kerevizi, soğanı, havucu, patatesi soydum yemeklik doğradım
sarımsağı soydum, bütün bıraktım
düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
üzerine sırası ile soğanı, havucu ilave ettim, kavurdum
peşinden kerevizi, patatesi, sarımsağı ilave ettim karıştırdım
bir kaseye un'u, şekeri, tuz'u, limon suyu ve suyu koydum, çırptım
bu karışımı düdüklü tencereye ilave ettim ve karıştırdım
düdüklünün kapağını kapattım
buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
ardından saatime baktım
tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum,
kapağını açtım, üzerine maydanoz, kuru nane serptim
ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir