düdüklüde yeşil mercimek yemeği


Düdüklüde Yeşil Mercimek Yemeği Tarifi, Nasıl Pişirlir ve Malzemesi:
Pişme süresi: 15 dakika
Ocak alevi: kısık ateş 6 Kişilik

Ana malzemesi:
2 su bardağı dolusu kuru yeşil mercimek (400 ml. veya 300 gr.)
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 iri kuru soğan
4.5 su bardağı sıcak su (900 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz

Bilgi Notu: Mercimeği akşamdan ıslatmaya gerek yoktur. Gün içerisinde mercimeğ 4 saat soğuk su çinde ıslatmak yeterlidir.


Düdüklüde yeşil mercimeği nasıl pişirdim:
  • akşamdan yeşil mercimeği bol su içine koydum, ısladım
  • öğleye yakın süzgeçe koydum, sudan geçirdim ve süzdüm
  • bir iri soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı ve salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden, yeşil mercimeği ve 4.5 bardak sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • üzerine tuzu ilave ettim, karıştırdım tadına baktım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir