düdüklüde nohut haşlama


Düdüklüde Nohut Haşlama
Haşlama süresi: 25 dakika

Bilgi notu:
Nohut ıslatıldıktan sonra düdüklü tencerede haşlanırsa, daha güzel olur. Haşlanmış nohut'a ihtiyaç duyulduğu özel durumlarda; nohut, iki saat sıcak su içinde bekletildikten sonra haşlanırsa, iyi sonuç alınır. Bu tarifimde iki saat nohut'u sıcak su içinde ıslattıktan sonra haşladım. Çoğu zaman nohut'u bu yöntemle düdüklü tencerede haşlarım.

Ana malzemesi:
1 su bardağı kuru nohut
5 su bardağı sıcak su (ıslatmak için)
5 su bardağı sıcak veya soğuk su (haşlamak için)


Düdüklü tencerede nohut nasıl haşlanır:
  • kuru nohutu 5 su bardağı su içinde üzeri kapalı olarak 2 saat dinlendirdim
  • süre bitiminde süzgeçe koydum süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • içine süzdüğüm nohutu ve 5 su bardağı sıcak suyu koydum
  • ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve içindeki nohutu süzgeçe koydum, süzdüm
  • haşlanmış nohutu ölçtüm, 2.5 su bardağı nohut çıktı
  • ne güzel değil mi? bir koy 2.5 al konusu
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.