üç kişilik mercimek yemeği


Üç Kişilik Mercimek Yemeği
Pişme süresi: 15 dakika
3 Kişilik

Bilgi Notu:
Acil durumlarda veya normal zamanlarda; yeşil mercimeği en az 2 saat süre ile sıcak su içinde ıslatırsanız, yemeğini rahatlıkla yapabilirsiniz. Bir su bardağı yeşil mercimek ıslatıldığında yaklaşık 2.5 su bardağı ölçüsünde, ıslanmış (şişmiş) mercimek çıkar.

Ana malzemesi:
1 su bardağı yeşil mercimek (200 ml. veya 150 gr.)
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 orta boy kuru soğan
3 su bardağı sıcak su (600 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde üç kişilik mercimek  yemeği:
  • 1 su bardağı mercimeği sıcak su içine koydum ve 3 saat ıslattım
  • ardından süzdüm ve yıkadım
  • bir orta boy soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı ve salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden, yeşil mercimeği ve 3 bardak sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • üzerine tuzu ilave ettim, karıştırdım tadına baktım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.