düdüklü tencerede salçasız pırasa yemeği


Düdüklü Tencerede Salçasız Pırasa Yemeği Tarifi, Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 10 dakika
5 Kişilik

Bilgi notu:
Pırasa yemeği yapımında domates salçası (isteğe bağlı) kullanılabilir. Salçasız pişirilen pırasa yemeği, salçalı pişen pırasa yemeğinden daha da lezzetli olduğunu söyleyebilirim. Yemeğin ekşiliği için, servisinde sumak veya limon suyu kullanılabilir.

Ana malzemesi:
bir kilo pırasa
bir çay bardağı zeytinyağı
bir iri kuru soğan
iki çorba kaşığı pirinç
bir iri havuç
bir tatlı kaşığı toz şeker
bir su bardağı sıcak su (200 ml.)
bir tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde pırasa yemeği yapımı:
  • pırasayı yıkadım, süzdüm doğradım
  • havucu soydum ve doğradım
  • pirinci yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım, suyu kaynatıp hazırladım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, havucu ilave ettim, kavurdum
  • peşinden pırasayı, pirinci, şekeri, tuzu, suyu ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir