düdüklü tencerede meksika fasulyesi


Düdüklü Tencerede Meksika Fasulyesi Yemeği
Pişme süresi: 25 dakika
Ocak ısısı: orta ateş
6 Kişilik

Ana malzemesi:
2 su bardağı kuru meksika fasulyesi
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 iri kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
4 su bardağı sıcak su (800 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede etsiz meksika fasulyesi pişirme:
  • kuru meksika fasulyesini bir gece boyu bol su içinde ıslattım
  • sabah suyunu değiştirdim ve bir taşım kaynattım
  • ardından kevgire aldım, musluğun altına tuttum
  • soğanı yemeklik doğradım, sıcak suyu hazırladım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden kuru fasulyeyi, suyu ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ve, ardından saatime baktım
  • tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir