düdüklüde sebzeli tavuk but


Düdüklüde Sebzeli Tavuk But Yemeği Tarifi ve Malzemesi:
Pişme süresi: 25 dakika
2 Kişilik

Bilgi notu:
Tavuk butları, orta ateşte 15 dakika süre ile haşlanacak. But haşlandıktan sonra, diğer malzemeler ilave edilecek ve yemek 10 dakika süre ile tamamen kısık ateşte pişirilecek.

Ana malzemesi:
2 tavuk budu
3 su bardağı soğuk su (600 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı domates salçası
4 küçük boy soğan
2 iri diş sarımsak
1 iri domates
1 iri patates
1 iri havuç
karabiber, pul biber, kimyon

Düdüklü tencerede sebzeli tavuk but yemeği yapımı:
  • soğanı ve sarımsağı soydum bütün bıraktım
  • havucu ve patatesi soydum irice doğradım
  • domatesi rendeledim
  • butları güzelce yıkadım ve süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • içine butları, suyu ve tuzu koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • peşinden düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • 1 çay kaşığı salçayı ilave ettim ve butun suyu içinde iyice ezdim
  • peşinden soğanı, sarımsağı, patatesi, havucu,domatesi,
  • zeytinyağını, karabiberi, pul biberi ve kimyonu ilave ettim
  • sebzelerin üzerine hafif tuz serptim
  • peşinden, düdüklünün kapağını kapattım
  • ardından düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine tekrar koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir