düdüklüde tavuk kaç dakikada haşlanır


Düdüklü Tencerede Tavuk Haşlama
Pişme süresi: 25 dakika
Ocak ısısı: orta ateş
5-6 Kişilik

Bilgi notu:
Düdüklü tencerede tavuk haşlarken; haşlanan tavuğun (piliç mi, tavuk mu olduğu ve kaç kilo geldiği) ağırlığı  çok önemlidir. Market veya kasaptan alınan çiftlik tavukları ağırlıklarına göre; 15 dakika ile 30 dakika arasında pişer. Tarifimde CP markalı 1650 gr. ağırlığındaki tavuğu, düdüklü tencerede 25 dakikada haşladım.

Ana malzemesi:
1 adet market tavuğu (1650 gr.)
1.5 litre haşalama suyu
1 çorba kaşığı tuz


Düdüklü tencerede tavuk nasıl haşlanır:
  • tavuğu yıkadım, süzdüm ve ayaklarını bağladım
  • peşinden düdüklüye koydum, üzerine suyu ve tuzu ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir