düdüklüde taze mısır haşlama


Düdüklüde Taze Mısır Haşlama
Pişme süresi: 30 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Ana malzemesi:
3 tane taze süt mısır
7 su bardağı dolusu su

Bilgi Notu:
Düdüklü tencerede süt mısır diye tariflediğimiz taze mısırlar, mısırın yumuşak veya sert oluşuna göre; düdüklü tencerede 15 dakika ila 35 dakika arasında haşlanır. Remini gördüğünüz taze mısırlar, orta sertlikte olması sebebiyle düdüdüklü tencerede orta ateşte, yarım saatte haşlandı. Mısırı haşlarken düdüklü tencerenin tabanına mısır kabukları koyarsanız, mısıra güzel bir aroma verir.


Düdüklü tencerede taze süt mısırı nasıl haşladım:
  • üç tane soyulmuş mısırı düdüklüye koydum
  • üzerine 7 su bardağı su ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • düdüğünü taktım ve saatime baktım
  • tam 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve haşlanmış mısırlara baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir