düdüklüde taze bamya yemeği


Düdüklüde Kırmızı Uzun Bamya Yemeği
Pişme süresi: 10 dakika
Ocak ısısı: En Kısık Ateş

Bilgi Notu:
Çok titiz değilseniz eğer; bamyaların sap kısmını külah gibi kesip temizlemeye hiç gerek yok. Bamyanını uzun kalmış saplarını eşit seviyeye getirmek için kesmeniz yeterli. Külahları temizlemeden pişirip yerseniz, ne kadar doğru bir iş yaptığınızın farkına varırsınız.

Ana malzemesi:
500 gr. kırmızı uzun bamya
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
2 orta boy domates
1 su bardağı sıcak su (200 ml.)
1/2 limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz

Düdüklü tencerede taze bamyayı nasıl pişirdim:
  • soğanı yemeklik doğradım
  • domatesi rendeledim
  • bamyaların uzun olan saplarını kestim
  • ardından sudan geçirdim ve süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ve zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden bamya, sıcak su, limon suyu ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir