düdüklüde siyah kuru fasulye yemeği


Düdüklüde Siyah Kuru Fasulye Yemeği Tarifi, Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 20 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
6 Kişilik

Bilgi Notu:
Kara kuru fasulye veya siyah kuru fasulye pişirmenin en pratik yolu, düdüklü tencere kullanmaktır. Siyah kuru fasulye tencerede geç pişer. Siyah kuru fasulye bildiğimiz kuru fasulye gibi, istediğiniz kadar pişirin yumuşacık olmaz. Kara kuru fasulyeyi yumuşatacağım diye boş yere zaman harcayıp enerji sarfetmeyin. Bu cins fasulyelerin doğası gereği çatlayarak patlayarak, özleşerek pişmez. Piştiği kadarıyle fazlasıyle lezzetli olur ve yemesine doyum olmaz. Denememişseniz eğer, bir kez deneyin derim.

Ana malzemesi:
2 su bardağı kuru siyah fasulye
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 orta boy domates
1 tatlı kaşığı domates salçası
3 su bardağı sıcak su (600 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede etsiz siyah kuru fasulye yemeği pişirme:
  • kuru siyah fasulyeyi bir gece boyu bol su içinde ıslattım
  • sabah musluk altında yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım, domatesi rendeledim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, salçayı, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden siyah kuru fasulyeyi, sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir