10 dakikada düdüklüde etli kereviz yemeği


Düdüklüde Etli Kereviz Yemeği
Pişme süresi: 10 dakika
5 Kişilik

Ana malzemesi:
2 kereviz (yarım kilo)
250 gr. dana kuşbaşı et
1 patates
1 havuç
2 kuru soğan
2 diş sarımsak
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı çeşme suyu
1 tatlı kaşığı un
1 çay kaşığı toz şeker
1/2 limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz
bir tutam maydanoz

Bilgi Notu:
Düdüklü tencerede etli kereviz yemeği iki aşamalı pişirilecek. Orta ateşte kuşbaşı et tarifime uygun olarak 20 dakika haşlanacak. Ardından haşlanış etin üzerine sıra ile diğer malzemeler ilave edecek ve en kısık ateşte 10 dakika pişirilecek. Yemek servis edilirken üzerine kıyılmış maydanoz serpilecek.


Düdüklüde Etli Kereviz Yemeği Nasıl Yapılır
  • kerevizi, patatesi soydum orta irilikte kuşbaşı doğradım
  • havucu soydum halka doğradım
  • sarımsağı soydum, yemeklik doğradım
  • soğanı soydum, elma dilimi doğradım ve maydanozu kıydım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine kuşbaşı eti koydum kavurdum
  • peşinden 1 su bardağı kaynar su koydum
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ardından ocağın üzerine tekrar koydum
  • 1 tatlı kaşağı tepelice unu koydum ve kavurdum
  • peşinden kereviz, havuç, patates, soğan, sarımsak, limon suyu,
  • 1 çay bardağı kaynar suyu, tuzu ilave ettim ve karıştırdım.
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum,
  • kapağını açtım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir