düdüklü tencerede kemik suyu


Düdüklü Tencerede Kemik Suyu Nasıl Yapılır?
Haşlama süresi: 60 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Bilgi notu:
Hazırlamış olduğum kemik suyu için, ilikli dana kaval kemiği kullandım. Dana kaval kemiklerini kasaptan (parçalattırarak) aldım. 

Ana malzemesi:
iki tane dana kemiği parçalanmış
1.5 litre soğuk su


Düdüklü tencerede kemik suyu nasıl çıkarılır?
  • kemik parçalarını yıkadım ve süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • içine kemik parçalarını ve suyu koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • kemikler kaynamaya başlayınca köpüklerini aldım ve attım
  • peşinden düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 60 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • kemikleri kevgire aldım, süzdüm ve kemik suyunun donmasını bekledim
  • donmuş kemik suyu üzerindeki yağ tabakasını ayırdım
  • ve kalan donmuş kemik suyunu ısıttım
  • plastik bardaklara taksim ettim, dondurucuya kaldırdım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

şeker pancarı nasıl pişirilir