düdüklüde tavuk pişirme süresi


Düdüklüde Tavuk Pişirme Süresi Kaç Dakikada Pişer
Pişme süresi: 25 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Ana Malzemesi:
1650 gr. Bir Bütün Market Tavuğu
7 Su Bardağı Su
1 Çorba Kaşığı Tuz
Bilgi Notu:
Tavuk, hindi, kaz gibi kümes hayvanları fırında, tencerede veya düdüklü tencerede ağırlıklarına göre pişer. Her tavuk aynı sürede pişmez. Tavuğu pişirirken ağırlığının ne kadar olduğunu ve o ağırlıkta bir tavuğun kaç dakikada piştiğini bilmeniz gerekir.

Düdüklü tencerede ağırlıklarına göre tavuk haşlama süreleri:
  • 1000 gr. Ağırlığında Tavuk 15 dakika
  • 1100 gr. Ağırlığında Tavuk 17 dakika
  • 1200 gr. Ağırlığında Tavuk 18 dakika
  • 1300 gr. Ağırlığında Tavuk 20 dakika
  • 1400 gr. Ağırlığında Tavuk 21 dakika
  • 1500 gr. Ağırlığında Tavuk 23 dakika
  • 1600 gr. Ağırlığında Tavuk 24 dakika
  • 1700 gr. Ağırlığında Tavuk 26 dakika
  • 1800 gr. Ağırlığında Tavuk 27 dakika
  • 1900 gr. Ağırlığında Tavuk 29 dakika
  • 2000 gr. Ağırlığında Tavuk 30 dakika
  • 2100 gr. Ağırlığında Tavuk 31 dakika
  • 2200 gr. Ağırlığında Tavuk 33 dakika
  • 2300 gr. Ağırlığında Tavuk 34 dakika
  • 2400 gr. Ağırlığında Tavuk 36 dakika
  • 2500 gr. Ağırlığında Tavuk 37 dakika
 Düdüklüde tavuk haşlama süreleri Klasik Tatlar sitesinden alınmıştır.

Tavuk etinin daha lezzetli olmasını isterseniz, tavuğu kaynayan su içine koyun. Tavuğun değil de, suyunun daha lezzetli olmasını isterseniz; tavuğu soğuk su içine koyun, öyle haşlayın.


Düdüklüde Tavuk Kaç Dakikada Pişirilir
  • düdüklüye bir bütün tavuğu koydum
  • üzerine 7 su bardağı çeşme suyu, bir çorba kaşığı tuz ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım
  • tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir