şeker pancarı nasıl pişirilir


Düdüklü Tencerede Şeker Pancarı Nasıl Pişirilir?
Pancar Haşlama süresi: 60 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Ana malzemesi:
iki tane orta boy şeker pancarı
1.5 litre çeşme suyu

Aklınızda bulunsun:
Pancar alırken düdüklünüz kaç litrelik ise, ona göre pancarın iriliğini ayarlayın.


Düdüklü tencerede şeker pancarını nasıl haşladım:
  • iki pancarı bol su ile leğene koydum, üzerindeki topraklarını yumuşattım
  • peşinden bol su ile yıkadım ve süzdüm
  • ardından düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • içine pancarı ve üstünü kapatacak miktarda çeşme suyunu koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • peşinden düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 60 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu