düdüklü tencerede etli lahana sarması


Düdüklü tencerede etli lahana sarması tarifi, nasıl yapılır?
Pişme süresi: 15 dakika
Ocak ısısı: kısık ateş
5 Kişilik

Bilgi notu:
Düdüklünüzün sarma, dolma için kullanılan ızgarası varsa; tabanına ızgarasını koyun. Ya da, lahananın iri damarlı yapraklarını veya porselen tatlı tabağını ters çevirin koyun. Lahana sarmanıza yaptığınız sos yeterli gelmez ise, sarmaların yüzeyini örtecek kadar sıcak su ilave edin. Pişirdiğiniz sarmaları ılıdıktan sonra düdüklü tencereden alın.

Ana malzemesi:
1 adet sarmalık beyaz lahana
3 litre haşlama suyu
1 çorba kaşığı tuz

İç harç malzemesi:
200 gr. dana kıyması
1 su bardağı pirinç
8 çorba kaşığı zeytinyağı
2 kuru soğan
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı tuz
yarım demet maydanoz

Sos malzemesi:
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tuz
yeteri kadar sıcak su ( 2-2.5 su bardağı)

Sosun hazırlanması:
sos malzemelerini tamamını bir kase içinde karıştırdım


Düdüklüde kıymalı lahana sarması yapımı:
  • lahana yapraklarını 1 çorba kaşığı tuzlu su içinde yumuşayıncaya kadar haşladım
  • ardından çıkardım süzdüm ve soğumaya bıraktım
  • soğan ve maydanozu doğradım, pirinci yıkadım süzdüm
  • tavaya 8 kaşık zeytinyağı koydum, ısıttım
  • üzerine kıymayı ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden sırayla soğanı, pirinci, salçayı kavurdum
  • üzerine maydanoz, nane, karabiber, pul biber ve tuzu ilave ettim
  • iç harcı karıştırdım ve soğumaya bıraktım
  • düdüklünün tabanına lahananın damarlı yağraklarını yaydım
  • ardından sardığım lahana dolmalarını sıralı olarak kat kat dizdim
  • üzerine hazırladığım sosu, sarma yüzeyini kapatacak miktarda döktüm
  • ve lahana yapraklarıyla sarmayı tamamen kapattım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ardından ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • sarmalar ılıyıncaya kadar bekledikten sonra
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir