düdüklü tencerede kırmızı biber dolması


Düdüklü Tencerede Kıymalı Kırmızı Biber Dolması Tarifi, Nasıl Yapılır ve Malzemeleri:
Pişme süresi: 15 dakika
5 Kişilik

Ana malzemesi:
10 tane kırmızı biber (900gr.)
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı sıcak su

İç malzemesi:
150 gr. kıyma
1,5 çay bardağı pirinç
1 iri soğan
1 iri domates
2 iri diş sarımsak
1 çorba kaşığı domates salçası
4 çorba kaşığı zeytinyağı
karabiber, pul biber, kimyon
kuru nane, maydanoz, dereotu
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde kırmızı biber dolması nasıl yapılır?
  • öncelikle pirinci su içinde koydum ve dinlenmeye bıraktım
  • al biberlerin sap kısımlarını kestim ve içini boşalttım
  • ardından çatalla orta ve sivri kısımlarına yakın bölgeleri deldim
  • parmağımla iç kısımlarını hafif tuzladım
  • bir kaseye kıyma, soğan, domates, sarımsak, salça,
  • 4 kaşık zeytinyağı, maydanoz, dereotu, karabiber,
  • pul biber, kimyon, kuru nane ve tuz koydum iyice karıştırdım
  • üzerine 1.5 çay bardağı (süzdüğüm) pirinci koydum, tekrar karıştırdım.
  • iç harcı 10 eşit parçaya bölerek, biberlere taksim ettim
  • peşinden biberlerin içlerini ağız kısımlarında boşluk bırakarak doldurdum
  • biberlerden kestiğim sap kısımlarını düdüklünün bir tarafına yastık yaptım
  • doldurduğum biberleri yastığa yaslayarak düdüklüye yatay olarak yerleştirdim
  • üzerlerine 3 çorba kaşığı zeytinyağı ve 1 su bardağı sıcak su ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum,
  • kapağını açtım ve dolmanın suyunu bir kaba süzdüm
  • dolmalar soğuyunca, elimle dolmaları bir kaba aldım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir