düdüklü tencerede kıymalı kabak dolması


Düdüklü Tencerede Kıymalı Kabak Dolması
Pişme süresi: 15 dakika
4 Kişilik

Ana malzemesi:
4 kabak (1 kilo)
3 çorba kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı sıcak su
1 çay kaşığı domates salçası
1 fiske tuz

İç malzemesi:
100 gr. kıyma
1 kahve fincanı pirinç
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
1 domates
1 tatlı kaşığı domates salçası
3 çorba kaşığı zeytinyağı
karabiber, pul biber, kimyon
kuru nane, maydanoz, dereotu
1 tatlı kaşığı tuz

 

Düdüklü Tencerede Kıymalı Kabak Dolması Nasıl Yapılır
  • kabakların üzerini desen için, tırtıklı bıçak ile çizdim
  • iki ucunu kestim ve ortadan ikiye böldüm
  • böldüğüm parçaların içini boşaltım ve yıkadım
  • bir kaseye kıyma, soğan, domates, sarımsak, salça,
  • 3 kaşık zeytinyağı, maydanoz, dereotu, karabiber,
  • pul biber, kimyon, kuru nane ve tuz koydum iyice karıştırdım
  • üzerine bir Türk kahve fincanı pirinç koydum, tekrar karıştırdım.
  • iç harcı 8 parça kabağa taksim ettim
  • kabakların içine tuz serptim
  • ve su içinde kalacak kısımlarının bir iki yerini kürdanla deldim
  • içlerini doldurdum, üzerlerine domates parçaları koydum
  • ve düdüklüye dik olarak yerleştirdim
  • bir kasye 1 çay kaşığı salça, bir fiske tuz ve 2 su bardağı
  • sıcak su koydum karıştırdım ve düdüklüye ilave ettim
  • peşinden 3 çorba kaşığı zeytinyağını kabakların üzerine gezdirdim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum,
  • kapağını açtım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir