düdüklü tencerede ıspanak yemeği


Düdüklü Tencerede Ispanak Yemeği Tarifi, Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 10 dakika
6 Kişilik

Ana malzemesi:
1 kilo ıspanak
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı pirinç
1 çay bardağı sıcak su (100 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede ıspanak yemeğini nasıl yaptım:
  • pirinci su içinde ıslattım, süzdüm
  • ıspanağı ayıkladım, yıkadım ve süzdüm
  • ıspanağı ve soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden, 1 çay bardağı suyu, ıspanağı, pirinci, tuzu ilave ettim ve karıştırdım
  • ıspanaklar diriliğini kaybedince, düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir