düdüklüde balkabağı çorbası


Düdüklü Tencerede Balkabağı Çorbası Tarifi, Nasıl Yapılır ve Malzemesi:
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Aklınızda Bulunsun
Bu çorba'ya acı pul biber ekerseniz, tadı enfes olur.

Ana malzemesi:
250 gr. kestane kabağı
1 havuç (100 gr.)
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 küçük kuru soğan
3 su bardağı et suyu (600 ml.)
1 er çay kaşığı karabiber, kimyon
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde balkabağı çorbası nasıl pişirilir?
  • kestane kabağını ve havucu soydum ve rendenin iri gözünde rendeledim
  • bir küçük soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine soğanı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden; rendelediğim havuç, balkabağı ve et suyunu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • haşlanmış havuç ve balkabağını el blendırından geçirdim
  • üzerine karabiber, kimyon, limon suyu, tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir