düdüklüde domatesli pirinç pilavı


Düdüklüde Domatesli Pirinç Pilavı Tarifi, Nasıl Ypılır ve Malzemesi:
Pişme süresi: 5 dakika
Dinlenme Süresi: 20 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
1 su (200 ml.) bardağı pirinç
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 küçük domates
1 su (200 ml.) bardağı sıcak su
1 çay kaşığı tepelice tuz


Düdüklüde domatesli pirinç pilavı nasıl yapılır?
  • pirinci çeşme suyunda yarım saat dinlendirdim
  • peşinden, üzerini kapatacak miktarda su koyarak 8 defa yıkadım, süzdüm
  • domatesin kabuğunu soydum, çekirdeklerini çıkardım ve ince doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • ve zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla domatesi, pirinci ilave ettim, hafif kavurdum
  • ardından sıcak suyu ve tuzu ilave ettim karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 5 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • içine baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ardından kapağını tekrar kapadım
  • ve pilavı 20 dakika dinlendirdikten sonra, karıştırdım
  • oh ne ala ne güzel, diye diye sofraya taşıdım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir