düdüklüde etsiz patates yemeği


Düdüklüde Etsiz Patates Yemeği Nasıl Pişirilir ve Malzemeleri:
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
3 patates (yarım kilo)
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
2 sivri biber
1 domates
1 çay kaşığı domates salçası
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı (250 ml.) sıcak su
karabiber, pul biber, kimyon
tuz


Düdüklü tencerede etsiz patates yemeğini nasıl yaptım:
  • patatesleri soydum ve yemeklik doğradım
  • soğanı, sarımsağı, domatesi soydum ve yemeklik doğradım
  • sivri biberi yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, sarımsağı, sivri biberi, salçayı ve domatesi ilave ettim, kavurdum
  • peşinden patatesi, baharatları, tuzu ve suyu ilave ettim karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir