düdüklü tencerede karnabahar yemeği


Düdüklü Tencerede Karnabahar Yemeği Tarifi:
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:
yarım kilo karnabahar
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 orta boy domates
1 orta boy havuç
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıcak su (200 ml.)


Düdüklüde karnabahar yemeği yapımı:
  • karnabahar dallarını dal dal koçanından ayırdım
  • domatesi rendeledim, havucu soydum halka doğradım
  • soğanı ve sarımsağı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ardından ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • içine 6 kaşık zeytinyağını koydum, ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, sarımsağı, havucu, salçayı, domatesi ilave ettim, kavurdum
  • peşinden sıcak su, karabiber, pul biber, kimyon ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından karnabaharı ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir