düdüklüde 3 kişilik yeşil mercimek yemeği


Düdüklü Tencerede 3 Kişilik Yeşil Mercimek Yemeği Tarifi:
Pişme süresi: 15 dakika
3 Kişilik

Bilgi Notu:
Acil durumlarda veya normal zamanlarda; yeşil mercimeği sıcak su içinde 20 dakika tutarsanız, yemeğini rahatlıkla yapabilirsiniz. Bu yemeği  öyle yaptım. Bir su bardağı yeşil mercimek ıslatıldığında, yaklaşık 2.5 su bardağı ölçüsünde, ıslanmış (şişmiş) mercimek çıkar. Mercimeği 200 ml. lik su bardağı ile ölçtüm.

Ana malzemesi:
1 su bardağı yeşil mercimek (200 ml. veya 150 gr.)
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 orta boy kuru soğan
2.5 su bardağı sıcak su (500 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde üç kişilik mercimek  yemeği:
  • tencereye 7 su bardağı su koydum ve kaynamaya başladığında ocağı söndürdüm
  • ardından 1 su bardağı mercimeği tencereye koydum ve kapağını kapattım
  • 20 dakika bitiminde mercimeği çıkardım, süzdüm ve yıkadım
  • bir orta boy soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı ve salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden, yeşil mercimeği ve 2.5 bardak sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • üzerine tuzu ilave ettim, karıştırdım tadına baktım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir