düdüklüde 1 kilo dana eti haşlama


Düdüklü Tencerede 1 Kg. Dana Eti Haşlama Tarifi:
Haşlama süresi: 40 dakika
4 Kişilik

Bilgi notu:
Düdüklü tencerede dana haşlama; kemikli veya kemiksiz her çeşit dana etiyle yapılır. İhtiyaca bağlı olarak; düdüklüde sebzeli veya sade olarak dana eti haşlanır. İstenirse haşlanan et terbiye edilebilir. Düdüklüde dana eti haşlama süresi etin çeşitine, iriliğine ve miktarına bağlı olarak değişir. Izgara yapımı için (bonfile, biftek gibi) kullanılan etler düdüklüde çok çabuk haşlanır. Bu etlerin dışında kalan dana eti ise, sözünü ettiğim gibi etin iriliğine ve miktarına bağlı olarak haşlama süresi değişir. Düdüklüde dana eti haşlaması ocakta orta ateşte pişer. Düdüklü tencere orta ateşte iken, her 20 dakikada bir su bardağı (200 ml.) su buharlaştırır. Bu sebeple tencereye su koyarken su sarfiyatını hesap etmelisiniz.

Ana malzemesi:
bir kilo haşlamalık kemiksiz dana eti
beş su bardağı su (1 litre)
bir tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede dana etini nasıl haşladım:
  • irice doğradığım dana etini düdüklü tencereye koydum
  • üzerine beş su bardağı su ve tuzu ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 40 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve oh ne ala ne güzel diye diye, eti ve suyu ayrı kaplara aldım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir