düdüklü tencerede bulgurlu semizotu yemeği


Düdüklü Tencerede Bulgurlu Semizotu Yemeği
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Aklınızda bulunsun:
Bir bağ semizotu (610 gr.) aldım. Çamurlu kök kısmından bir miktar (100 gr.) kestim ve attım. Geriye tam yarım kilo kaldı. Tek tek yıkadım, süzdüm ve 1.5-2.0 cm. irilikte kuşbaşı doğradım.

Ana malzemesi:
1/2 kilo semizotu
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı salça
2 çorba kaşığı bulgur
1 çay bardağı sıcak su (100 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde bulgurlu semizotu yemeğini nasıl yaptım:
  • semizotunu ayıkladım, yıkadım, süzdüm ve doğradım
  • soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı, semizotunu ilave ettim, kavurdum
  • peşinden bulgur, sıcak su ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir