düdüklü tencerede portakallı pırasa


Düdüklü Tencerede Portakallı Pırasa Yemeği
Pişme süresi: 10 dakika
5 Kişilik

Bilgi notu:
Pırasa yemeğinin suyu verilirken; su yerine 1 su bardağı (200 ml. lik) dolusu portakal suyu, düdüklü tencereye ilave edilecek.

Ana malzemesi:
1 kilo pırasa
1 çay bardağı zeytinyağı
1 iri kuru soğan
2 çorba kaşığı pirinç
2 orta boy havuç
3 orta boy portakal
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde portakalı pırasa yemeği yapımı:
  • pırasayı yıkadım, süzdüm ve doğradım
  • havucu soydum ince olarak halka doğradım
  • pirinci yıkadım ve süzdüm,
  • soğanı yemeklik doğradım
  • portakalları sıktım ve suyunu (200 ml. lik) bardağa koydum
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, havucu ilave ettim, kavurdum
  • peşinden pırasayı, pirinci, tuzu, portakal suyunu ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir