düdüklüde çiriş otu yemeği


Düdüklü Tencerede Çiriş Otu Yemeği
Pişme süresi: 10 dakika
3 Kişilik

Aklınızda bulunsun:
Çiriş otunun sap kısmından çok az kesin, atın. Gövdeyi saran şeffaf yaprakları koparın atın. Ya da, sap kısmını kestikten sonra yeşil yapraklarını ortadan ikiye ayırdığınızda şeffaf yapraklar kendiliğinden çıkar. Bu sayede yapraklar tek tek açılır. Açılan yaprakları bol su içinde yıkayın ve süzün.

Ana malzemesi:
1/2 kilo çiriş otu
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı salça
2 çorba kaşığı bulgur
1 su bardağı sıcak su (200 ml.)
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklü tencerede bulgurlu çiriş otu yemeğini nasıl yaptım:
  • çiriş otunu ayıkladım, yıkadım, süzdüm ve doğradım
  • soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı, çiriş otunu ilave ettim, kavurdum
  • peşinden bulgur, sıcak su ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir