düdüklüde dana baş eti haşlama


Düdüklüde Dana Baş Eti Haşlama
Pişirme Süresi: 40 dakika
Ocak Isısı: Orta Ateş

Ana Malzemesi:
yarım kilo dana baş eti
sekiz bardak soğuk su
bir çorba kaşığı tuz

Bilgi Notu:
Dana baş eti ciğercide kilo olarak satılır. İhtiyacınız kadar alır, parçalar ve su içinde beklettikten sonra, düdüklüde istediğiniz kadar su ile haşlarsınız. Dana kelle çorbası yaparsanız, düdüklüye ona göre su koymalısınız.


Düdüklüde Dana Baş Eti Haşlama
  • baş etini iri parçalara böldüm
  • bol su içinde beklettim, süzdüm
  • ardından düdüklüye eti koydum
  • üzerine 8 su bardağı çeşme suyu, bir çorba kaşığı tuz ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım
  • tam 40 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir