düdüklüde kelle


Düdüklüde Kuzu Kellesi Tarifi, Nasıl Haşlanır?
Pişirme Süresi: 30 dakika
Ocak Isısı: Orta Ateş

Ana Malzemesi:
1 adet kuzu kellesi
soğuk su
tuz

Bilgi Notu:
Düdüklüde kuzu kellesi nasıl haşlanır? Sakatatçıdan alınan kuzu kellesi, pişirilmeye hazır olarak temizlenmiştir. Yapılması gereken, kelleyi düdüklü tencerede pişirmektir. Kelle çorbası yapamak için, kellenin haşlama suyu berak olması gerekir. Bu nedenle, kelle düdüklüye konmadan önce birkaç dakika haşlanır, üzerinde biriken köpük alınır ve ondan sonra düdüklüye konur. Düdüklüde koyun veya koç kellesi iriliğine göre 35- 40 dakikada pişer. Kellenin piştiğini anlamak için diline kürdan sokulur. Kürdan rahat girip çıkarsa kelle pişmiş demektir.

Düdüklüde Kuzu Kellesi Haşlama

  • düdüklüye kuzu kellesini koydum
  • üzerine 7 su bardağı çeşme suyu, bir çorba kaşığı tuz ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım
  • tam 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.


Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir