düdüklüde terbiyeli paça çorbası


Düdüklüde Terbiyeli Paça Çorbası
Çorba pişirme süresi: orta ateşte 40 dakika
Termo Düdüklü Tencere
3 Kişilik

Ana malzemesi:
6 adet temizlenmiş paça
50 gr. tereyağı
1/2 kabuklu limon
1 adet küçük soğan
2 diş sarımsak
1.5 litre su
tuz

Sarımsaklı Sirkeli Sos:
2 diş sarımsağı ezdim ve 3 çorba kaşığı sirke ile karıştırdım.

Paça Çorbası'nın Terbiyesi:

1 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı un
1 çay bardağı soğuk su

Terbiye malzemelerini bir kaseye koydum ve çırptım.

paça haşlanmış

terbiye ilave edilmiş

Düdüklüde terbiyeli paça çorbası nasıl yapılır?
  • soğanı, sarımsağı soydum ve bütün bıraktım
  • paçaların üzerinde kalan tüyleri ocak üzerinde yaktım
  • ardından yıkadım ve süzdüm
  • paçaları eklem yerinden bıçakla böldüm
  • düdüklüye 1.5 litre su ve paçaları koydum
  • düdüklüyü fokur fokur kaynattım
  • üzerinde biriken köpüğü topladım ve attım
  • peşinden soğan, sarımsak, kabuğu ile limonu ilave ettim
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • ocağı orta ateşe ayarladım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca saatime baktım
  • tam 40 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • içindeki sosğan, sarımsak ve limonu aldım ve attım
  • içine hazırladığım terbiyeyi ilave ettim, karıştırdım
  • orta ateşte düdüklüyü 5 dakika açık olarak kaynattım
  • süre bitiminde üzerine tereyağı gezdirdim, tuzu ilave ettim.
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir