düdüklüde iri bamya nasıl pişirilir


Düdüklü Tencerede İri Taze Bamya Yemeği Nasıl Pişirilir?
Pişme süresi: 10 dakika
Ocak ısısı: En Kısık Ateş

Bilgi Notu:
Bamyanın külahını soymanız gerekmez. Soyduğunuz kısım asıl yenilecek kısım. İri bamyayı doğrasanız da, doğramasanız da pişer. Doğrarsanız yemek daha güzel görünür ve yemesi daha kolay olur. Bamyayı doğrarsam salyalanır diye korkmayın; bamya yemeğini tamamen soğuyuncaya kadar bekletmezseniz salyalanmaz. Yemekte salya istemiyorum derseniz, bamyayı doğramadan pişirin.

Ana malzemesi:
yarım kilo taze iri bamya
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan (100 gr.)
1 iri sivri domates (150 gr.)
1 çay kaşığı domates salçası
1 su bardağı sıcak su (200 ml.)
1 çorba kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde iri taze bamyayı nasıl pişirdim:
  • soğanı yemeklik doğradım
  • domatesi rendeledim
  • bamyaların uzun olan saplarını kestim
  • ardından sudan geçirdim ve süzdüm
  • peşinden bamyaları kuşbaşı doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ve zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden bamya, sıcak su, limon suyu ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, siz de yaparsınız

hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir