patatesli et haşlama


Düdüklüde Terbiyeli Patatesli Havuçlu Et Haşlama Tarifi:
Pişme süresi: 40 dakika
Pişirme Isısı: Orta Ateş
5 Kişilik

Sos'un Hazırlanması:
Uygun kase içine 1 tatlı kaşığı tepelice un, 1 adet yumurta sarısı, 1/2 limon suyu konulacak ve karıştırılacak. Üzerine 1 çay bardağı içme suyu ilave edilecek ve çırpılacak.

Ana malzemesi:
1.5 kg. Kemikli Dana Eti
5 çorba kaşığı zeytinyağı
5 orta boy soğan
3 orta boy patates
3 orta boy havuç
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber
2 tatlı kaşığı tuz
6 su bardağı sıcak su
1 adet yumurta sarıs
1 tatlı kaşığı un
1 çay bardağı içme suyu
yarım limon suyu


Düdüklüde sebzeli eti nasıl haşladım:
  • eti yıkadım, süzdüm
  • soğanı soydum, bütün bıraktım
  • patatesi böldüm, havucu verev doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • içine zeytinyağını ve eti koydum kavurdum
  • ardından 6 su bardağı sıcak suyu ilave ettim
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 35 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • içine soğan, patates ve havucu koydum
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • peşinden ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve tam 5 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • üzerine sosu, baharatları, tuzu ilave ettim ve karıştırdım.
  • düdüklüyü 5 dakika açık olarak kaynattım ve ocaktan aldım
  • üzerine kıyılmış maydanoz serpiştirdim
tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir