rezene yemeği düdüklüde nasıl yapılır


Düdüklü Tencerede Zeytinyağlı Rezene Yemeği Nasıl Yapılır Tarifi:
Pişme süresi: 10 dakika
Ocak ısısı: En Kısık Ateş
3 Kişilik

Ana Malzemesi:
500 gr. rezene
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 iri soğan
1 orta boy havuç
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı un
1 tatlı kaşığı limon suyu
3 çorba kaşığı içme suyu
1 çimdik tuz

Terbiye'nin hazırlanması:
Bir kap içine 1 tatlı kaşığı un, 1 tatlı kaşığı limon suyu, 3 çorba kaşığı soğuk su, bir çimdik tuz konulacak ve çırpılacak.

rezene


Termo düdüklü tencerede rezene yemeğini nasıl yaptım:
  • Rezeneyi temizledim, uzunlamasına doğradım
  • körpe dallarını ayırdım yemeklik doğradım
  • havucu soydum uzunlamasına ince doğradım
  • doğradığım malzemeleri düdüklüye koydum
  • üzerine şeker, karabiber ve tuz ektim, karıştırdım
  • üzerine 1 çay bardağı su, 5 kaşık zeytinyağı ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • hazırladığım terbiyeyi ilave ettim
  • orta ateşte (düdüklü açık olarak) bir taşım kaynattım
  • peşinden ocağı söndürdüm, yemeği ocaktan aldım
  • ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, siz de yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir