düdüklüde yarma aşı yemeği


Düdüklüde kaburgalı yarma aşı yemeği nasıl yapılır?
Pişme süresi: 40 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
3 kişilik

Ana malzemesi:
1 su bardağı dolusu yarma
2 parça kemikli dana kaburgası
1 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tane orta boy kuru soğan
1 çorba kaşığı silme domates salçası
1 çay bardağı kuru fasulye
1 tatlı kaşığı tuz
6 su bardağı sıcak su

Yarma aşı tencerede veya düdüklü tencerede yapılır. Yemeğin isminden de anlaşılabileceği gibi, yarma ve kemikli et ile yapılır. Çoğu insan, yarma ile aşure yapımında kullanılan buğdayı karıştırır. Alta bulunan fotoğrafta göründüğü gibi, yarma aşurelik buğdaya hiç benzemez. Aşurelik buğday endüstriyel yöntemlerle fabrikalarda işlenerek piyasaya sürülür. Yarma ise; yarmalık buğday haşlanır, kurutulur ve dövülerek kabuğu çıkarılır ve kullanıma sunulur.

yarma

Düdüklüde kemikli yarma aşı pişirme:
  • yarma ve kuru fasulyeyi bol su içinde bir gece ıslattım
  • sabah yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağı ve tereyağı koydum ısıttım
  • üzerine sıra ile kaburgayı, soğanı, salçayı, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden kuru fasulye, yarma, sıcak su ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve 40 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir