2 kilo tavuk nasıl haşlanır


2 kilo tavuk düdüklü tencerede nasıl haşlanır? Tarifimi dikkate alır denemek isterseniz; haşlayacağınız tavuğun kokusunu, etini ve suyunu beğenmemezlik edemiyeceksiniz. Uzun zamandır deneme amaçlı, çeşitli markaların çiğ tavuklarını aldım haşladım. Burası önemli, tavuk alırken market seçimini rastgele yapmadım. İsim yapmış marketleri semtlere göre seçtim. En son, tarifimdeki tavuğu sıradan bir marketten aldım. Özellikle tavuğun 2 kilo olmasına dikkat ettim ve 2020 gr. ağırlığında tavuğu budum ve aldım. Bunca zaman konu ile uğraşmamın amacı, haşladığım tavukların tadını, lezzetini beğenmemiş olmamdır. Fakat, bu beğenmeme durumunu doğrudan tavuklara yüklemedim. Tavuğu gerektiği gibi pişirmediğimin hesabını da yaptım. Tavuk pişirme yöntemimi deneyerek doğru bulduğum bir yolda değiştirdim ve çok kez denedim iyi sonuç aldım.

Pişme süresi: 30 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

2 kilo tavuk haşlama malzemesi:

  • 2020 gr. ağırlığında tavuk (has tavuk)
  • 4 su bardağı sıcak su (800 ml.)
  • 5 çay kaşığı tepeleme tuz
  • 7 litrelik termo marka düdüklü tencere (lastik contalı)

Tavuğun hazırlanması:

  • tavuğu temizledim yıkadım süzdüm
  • düdüklüye tavuğu ve yüzeyini kaplayacak miktarda sıcak su koydum
  • düdüklü kapağını contasız kapattım
  • ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklü kaynamaya başlayınca kapağını aldım
  • yüksek ısıda düdüklüyü 3 dakika fofkur fokur kaynattım
  • peşinden kaynama suyunu lavaboya boşalttım
  • musluk suyu altında tavuğun içini dışını yıkadım, süzdüm
  • düdüklüyü yıkadım ve tavuğu içine koydum

Düdüklüde tavuğu nasıl haşladım:
  1. Düdüklüyü içinde tavukla birlikte ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  2. Düdüklüye 5 çay kaşığı tepeleme tuz ve 4 su bardağı kaynar su koydum
  3. düdüklünün kapağına contasını taktım ve düdüklüyü kapattım
  4. ardından ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  5. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  6. ilk düdük sesinden sonra, saatime baktım
  7. ve tavuğu 30 dakika haşladım, ocağı söndürdüm
  8. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttuktan sonra açtım
  9. tavuğun dinlenmesi için bir kaba koydum, üzerini kapattım
  10. tavuk suyunu da bir tencereye aldım.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Sonuç:
  • Tavuğun düdüklüde haşlama süresini (ağırlığına göre) bu siteden aldım. Tavuktan 4.5 su bardağı tavuk suyu çıktı. Haşladığım tavuğun etinin ve suyunun kokusu iştah açıcı, suyu ise bulanık değil berrak, daha ne olsun. Tek bir kusuru var, tavuk budlarını bağlamadığımdan döş kısmından yarıldı. Haşladığınız tavuklardan memnun değilseniz, tavuklarda kusur aramayın, tarifime bakın. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir