bilecik yeşil mercimek yemeği


Düdüklü tencerede bilecik yeşil mercimek yemeği tarifi
Pişme süresi: 10 dakika
Ocak ısısı: En Kısık Ateş
3 Kişilik

Ana Malzemesi:

  • 1 su bardağı bilecik yeşil mercimeği (200 ml.)
  • 30 gr. tereyağı
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 3 su bardağı sıcak su (600 ml.)
  • 1 tatlı akşığı tuz





Düdüklüde bilecik mercimeği nasıl yapılır:

  1. 5 su bardağı suyu kaynattım, ocağı söndürdüm
  2. mercimeği içine koydum ve 30 dakika dinlendirdim
  3. süre bitiminde mercimeği süzdüm, bir kaba koydum
  4. soğanı yemeklik doğradım
  5. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  6. ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  7. düdüklüye zeytinyağını ve tereyağı koydum ısıttım
  8. üzerine sıra ile soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  9. peşinden yeşil mercimeği, sıcak suyu ilave ettim ve karıştırdım
  10. düdüklünün kapağını kapattım
  11. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  12. bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  13. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  14. ardından saatime baktım, tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  15. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  16. yemeğin tuzunu ilave ettim ve karıştırdım

ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız.


Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir