düdüklüde brüksel lahanası yemeği tarifi


Düdüklüde Brüksel Lahanası Yemeği Tarifi Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 10 dakika
Ocak ısısı: En Kısık Ateş
3 Kişilik

Ana Malzemesi:
  • 500 gr. brüksel lahanası
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı pilavlık pirinç
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tane soğan
  • 1 tane havuç
  • 1 tane iri diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • limon suyu (yemeği yerken)


Düdüklü tencerede brüksel lahana yemeğini nasıl yaptım:

  1. brüksel lahanasını temizledim, yıkadım tepesini bıçakla + şekilde kestim
  2. soğanı, sarımsağı, havucu doğradım
  3. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  4. ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  5. düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  6. üzerine sırayla soğanı, sarımsağı, havucu, salçayı ilave ettim, kavurdum
  7. peşinden lahanayı, pirinci, baharatları, tuzu, suyu ilave ettim ve karıştırdım
  8. düdüklünün kapağını kapattım
  9. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  10. bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  11. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  12. ardından saatime baktım, tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  13. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  14. ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir