düdüklüde etli nohut yemeği


Düdüklü Tencerede Etli Nohut Yemeği Tarifi, Nasıl Yapılır?
Pişme süresi: 30 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
Nohut cinsi: Koçbaşı
5-6 Kişilik

Ana malzemesi:
  • 2 su bardağı kuru nohut (200 ml. lik bardakla)
  • 2 parça dana kaburgası (1/2 Kg.)
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 5.5 su bardağı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tuz





Düdüklü tencerede etli nohut yemeği yapımı:

  1. kuru nohutu bir gece bol su içinde ıslattım
  2. sabah suyunu değiştirdim, bir taşım kaynattım köpüğünü aldım
  3. peşinden süzgeçe koydum süzdüm
  4. soğanı yemeklik doğradım, suyu kaynatıp hazırladım
  5. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  6. ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  7. düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  8. üzerine sırayla kaburgayı, soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  9. peşinden nohutu, suyu ilave ettim ve karıştırdım
  10. düdüklünün kapağını kapattım
  11. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  12. bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  13. saatime baktım ve 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  14. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  15. tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  16. tadına baktım ve üf üf demeye başladım.

ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir