düdüklüde hindi kapama


Düdüklü tencerede hindi kapama haşlama tarifi:
Pişme süresi: 30 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Ana malzemesi:
1 kg. hindi kapama
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz

Hindi kapama, hindinin alt buduna verilen isimdir. Tarifimde olduğu gibi haşlanarak ya da fırında kızartılarak yenir. Hindi kapama ile tencerede veya düdüklü tencerede sebzeli sulu yemeği yapılır. Hindi kapama haşlanır, suyu ile bulgur veya pirinç pilavı yapılır. Yapılan pilav fırın tepsisine pişirilmeden yayılır, üzerine haşlanmış hindi kapama parçaları dizilir ve fırında pişirilir.  

Düdüklüde hindi kapama haşlama:
  • hindi kapama parçalarını yıkadım, süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • içine hindi kapama parçalarını dizdim
  • üzerine 3 bardak su ve tuzu ilave ettim,
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir