düdüklüde kaburga haşlama


Düdüklüde dana kaburgası nasıl haşlanır?
Pişme süresi: 35 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
2 kişilik

Ana malzemesi:
600 gr. dana kaburga
2 çorba kaşığı zeytinyağı
3 su bardağı sıcak su
1 çay kaşığı tuz

Dana kaburga kasap ve marketlerde parçalanmış olarak kilo ile satılır. Dana kaburga parçaları, her çeşit (bakliyat, sebze) yemeğin yapımında kullanılabilir. Ya da, tarifimde olduğu gibi haşlanarak tüketilir. Dana kaburga parçaları sağan, havuç, patates gibi sebzelerle pişirilir ve sulu yemeği yapılır.



Düdüklü tencerede dana kaburgası haşlama:
  • kaburga parçalarını yıkadım, süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine kaburgayı dizdim, alt üst ederek mühürledim
  • peşinden sıcak su ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve 35 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir