arpa kırması çorbası

 

 

Düdüklü Tencerede Sarı Mercimekli Arpa Kırması Çorbası Tarifi, Nasıl Yapılır ve Malzemesi:
Pişme süresi: 15 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
4 Kişilik

Ana malzemesi:
1 çay bardağı dolusu arpa kırması (50 gr.)
2 çorba kaşığı tepeleme doldurulmuş sarı mercimek
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası (15 gr.)
5 su bardağı sıcak su (1 litre)
1 er çay kaşığı silme karabiber, pul biber, kimyon
1 tatlı kaşığı tepeleme kuru nane
1 tatlı kaşığı tuz (8 gr.)


 

Düdüklü tencerede arpa kırması çorbası nasıl yapılır?

  • kırmızı mercimeği yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı, kuru naneyi ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden; arpa kırmasını, mercimeği, suyu, baharatları ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim
  • ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir