siyah nohut yemeği


 

Düdüklüde siyah (kara) nohut yemeği nasıl pişirilir? Tarifi ve Malzemesi:
Pişme süresi: 30 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş
3 Kişilik

Ana malzemesi:
1 su bardağı siyah nohut (200 ml. lik bardakla 150 gr.))
4 çorba kaşığı zeytinyağı (40 gr.)
1 küçük boy kuru soğan
1 çay kaşığı tepeleme salçası (8 gr.)
3.5 su bardağı sıcak su (700 ml.)
1 çay kaşığı tuz (3 gr.)



Düdüklü tencerede siyah kuru nohut yemeği yapımı:

  • siyah kuru nohutu bir gece boyu soğuk su içinde ıslattım
  • sabah süzgece koydum ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım, suyu kaynatıp hazırladım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden siyah kuru nohutu, suyu ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve tam 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.

ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir