haşlanmış kırmızı fasulye yemeği


Haşlanmış kırmızı fasulye yemeği tarifi, düdüklüde nasıl pişirilir. Tarifimiz, yayla haşlanmış (kırmızı) meksika fasulyesi ile ilgilidir. Bu tarifte 2 poşet yayla haşlanmış meksika fasulyesi kullandık ve Termo marka klasik düdüklü tencerede pişirdik. Yemekte hariçten su ve tuz kullanmadık. Fasulyenin poşetteki suyu, yemeğin su ve tuz ihtiyacını karşıladı. Afiyet olsun.

Düdüklüde Yayla Kırmızı Fasulye Yemeği Tarifi, Nasıl Yapılır?

Pişme süresi: 20 dakika
Ocak ısısı: Kısık Ateş
5-6 Kişilik

Ana malzemesi:

  • 2 poşet yayla haşlanmış meksika fasulyesi (1400 gr.)
  • 8 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 tane orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı domates salçası (20 gr.)
  • su fasulyenin kendi suyu yeterli
  • tuz fasulyenin kendi tuzu yeterli


Yayla haşlanmış kırmızı fasulye yemeği yapımı:

  1. soğanı yemeklik doğradım
  2. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  3. ardından, ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  4. düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  5. üzerine sırayla soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  6. peşinden iki poşet dolusu fasulyeyi kendi suyu ile ilave ettim, karıştırdım
  7. düdüklünün kapağını kapattım
  8. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  9. bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  10. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  11. ardından saatime baktım
  12. tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  13. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  14. tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  15. ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir