köy horozu haşlama

Düdüklüde Köy Horozu Nasıl Haşlanır ve Kaç Dakikada Pişer?
Pişme süresi: 25 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş



Bilgi Notu:

Hediye olarak gelen köy horozunu Termo marka klasik (lastik contalı) düdüklü tencerede haşladım. Haşlama suyu olarak sıcak su kullandım. 1.5 kilodan biraz fazla gelen köy horozunu düdüklüde, orta ateşte 25 dakika haşladım. Düdüklüde tavuk, yüksek basınç altında haşlandığı için illaki şekil bozuklukları oluyor. Buda düdüklünün kusuru, elden birşey gelmiyor.

Ana malzemesi:

1 adet köy horozu (1600 gr.)
1.2 litre sıcak su ( 6 su bardağı)
1 çorba kaşığı tuz



Düdüklü tencerede köy horozu nasıl haşlanır:

  • horozu yıkadım, süzdüm
  • ardından düdüklü tencereye koydum,
  • üzerine sıcak suyu ve tuzu ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözüne oturttum
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir