dana kuyruk haşlama nasıl yapılır

Düdüklü Tencerede Dana Kuyruk Haşlama Nasıl Yapılır Tarifi. Dana kuyruğunu çoğu zaman bu şeklide haşlar, suyunu yemek yapımında kullanırız. Etini soğuk sıcak farketmez tüketiriz.Bazen eti ve suyu ile çorba yaparız. Yani; dana kuyruğunu istediğimiz şekilde kullanırız. 6 bardak su etin üzerini kapatır ve yeterlidir. Eğer, verdiğimiz miktarda dana kuyru ile çorba yapmak isterseniz su miktarını artırabilirsiniz. Düdüklünüzün hacmine göre 2 bardak daha su ilave edebilirsiniz. Afiyet olsun.

Pişme süresi: 45 dakika
Ocak ısısı: orta ateş
4 Kişilik

Ana malzemesi:
  • 1700 gr. parçalanmış dana kuyruğu
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 6 su bardağı su (1200 ml.)

Düdüklüde dana kuyruğu haşlama:
  1. dana kuyruğu parçalarını yıkadım, suyunu süzdüm
  2. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  3. ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  4. içine kuyruk parçalarını, suyu tuzu koydum
  5. düdüklünün kapağını conta takmadan kapadım
  6. düdüklüdeki su kaynamaya başladıktan sonra
  7. düdüklüyü açtım etin kefini toplayıp attım
  8. peşinden düdüklünün kapağını kapattım
  9. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  10. bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca saatime baktım
  11. tam 45 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  12. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  13. ve oh ne ala ne güzel diye diye, sofraya taşıdım.
  14. ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir