donmuş şevketi bostan yemeği

Buzluktan, donmuş şevketi bostan yemeği tarifi; düdüklü tencerede iki aşamalı pişirilir. Önce et orta ateşte 20 dakika haşlanır, daha sonra sebzeler ilave edilerek kısık ateşte 10 dakika pişirilir ve ocaktan alınır. Pişme süresi: 20+10= 30 dakika

Ocak ısısı: orta ateş ve kısık ateş
5 Kişilik

Ana malzemesi:

  • yarım kilo donmuş şevketi bostan
  • yarım kilo dana kuşbaşı et
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 kuru soğan
  • 1 orta boy domates
  • 1 adet orta boy kapya biber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 su bardağı sıcak su (300 ml.)

Düdüklü tencerede donmuş şevketi bostan yemeği:
  1. şevketi bostanı dondurucudan çıkardım çözdürdüm ve kuşbaşı doğradım
  2. soğanı, sarımsağı, kapya biberi yemeklik doğradım
  3. domatesi rendeledim
  4. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  5. ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  6. içine zeytinyağını ve kuşbaşı eti koydum kavurdum
  7. ardından 1.5 su bardağı sıcak suyu ilave ettim
  8. ve düdüklünün kapağını kapattım
  9. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  10. bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  11. tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  12. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  13. 1 tatlı kaşığı salçayı ilave ettim ve yemeğin suyu içinde iyice ezdim
  14. peşinden soğan, sarımsak, kapya biber, rendelenmiş domates, karabiber, pul biber, kimyon, tuzu ilave ettim ve malzemeleri bir güzel karıştırdım
  15. peşinden düdüklünün kapağını kapattım
  16. ardından düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine tekrar koydum
  17. ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  18. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  19. bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  20. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  21. ardından saatime baktım
  22. tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  23. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir